Can’t beat the feeling

Drack en bruk vanlig Coca-Cola för första gången på väldigt, väldigt länge idag. Och ja!!! Det var verkligen en ”Can’t beat the feeling”-känsla över det.

Att denna läskedryck kan vara så överlägsen alla andra är bortom mitt förstånd. Jag ville egentligen inte tro på det. Jag har under en längre tid bara druckit Light och Zero varianterna, fullt övertygad om att de smakar precis lika bra, men det är bara lögn och förbannad dikt.
Nu till dilemmat i detta; Anledningen till mitt intag av Light och Zero varianterna är att jag dricker ganska mycket av denna svarta läskedryck och anser att det är rätt omödigt att häva i sig de mängderna med socker som det medför. Jag kommer nu, med andra ord, behöva nöja mig med en sämre variant än den jag egentligen vill ha, och jag kommer att veta om det.
Det är nånting som jag aldrig riktigt ha lärt mig i mitt liv att göra – Att kompromissa med mig själv. Jag hade rätt nyligen en flickvän som tyckte jag var lite av ett ”pretto” och märkesbög för att jag lägger en hel del pengar på de saker jag vill ha. Jag försökte förklara för henne att jag inte prompt måste ha det värsta/dyraste av allt, utan att det mer handlar om att jag är beredd på att betala för det jag verkligen vill ha, och nöjer mig inte med nån kompromiss.

Att inte kompromissa med sig själv tycker jag är en av den bästa egenskapen hos mig själv. Att aldrig behöva tänka på hur det hade varit att ha nåt annat eller att ha varit på någon annan plats än den man just då är på. Jag ser det lite som en befrielse och tecken på styrka och personlig integritet.
Jag tackar mig själv för detta!

Missförstå mig inte nu, jag är inte helt kompromisslös och egoistisk, utan kompromissar gärna i alla former av relationer med människor. Jag tycker till och med att det är ett måste för att bibehålla relationens välmående och status.  Ensam är stark, men delad lycka är guld värt.

För övrigt tycker jag att The Coca-Cola Company ska återinföra Frutopia-juicerna från mina tidiga tonår igen. De var sjukt goda och som bonus fick man ett festligt skruvlock med click-funktion som garanterade att flaskan inte hade öppnats tidigare.
Med detta lock kunde man reta gallfeber på vem som helst om man tryckte till på det på rätt sätt, och upprepade detta tryck frenetiskt och länge.

Kommentera

